FANDOM

Flag for monarken

Flag for monarken

Den kongelige familie var en vigtig familie af Strasland da landet var et kongerige, i perioden 1848-1918 og 1948-.

Konger og dronningerEdit

Kongelige familie
Den første monark af Strasland var Maria af Strasland (1792-1863). Hun var en prinsesse af Brunant, datter af kong Ambroos I, men flyttede til Strasland og giftede sig med en ædel. Hun regerede landet fra 1848 til 1863, hendes død. Hun blev kronet i Thisne Domkirke.

Hendes søn, Oscar af Strasland (1813-1895) blev kongen og hans politik med statsministrene var at holde neutral i europæiske konflikter, men han skabte en lille flåde. Oscar døde i 1895.

Oscar II (1847-1903) efterfulgte sin far som konge i 1895, men han havde kun en kort regeringstid. Han døde i 1903 på mystisk vis.

Carl af Strasland (1871-1948) blev konge efter sin fars pludselige død. Han blandede sig meget i regeringen, begyndte en stor militarisering af Strasland og tilpasset Tyskland. Under Første Verdenskrig blev han ansat i krigen på tysk side, men Strasland blev besejret i 1916. Carl flygtet ud af landet samme år og efter krigen i 1918, blev landet gjort en republik.

FamilieEdit

Maria af Strasland x Gustaf Valdemarsen

Kongelige familie
Flag for monarken
Monarker: Maria - Oscar - Oscar II - Carl - Christina - Oscar III - Marianne

Kongelige familie: Marianna af Strasland (1971) - Prins Anders - prins Felix (2001) - prinsesse Maja Elisabeth (2010) - Prinsesse Caroline (1975) - dronning Kristina

Ad blocker interference detected!